Що означає нанесений на сухі корми штрих-код?
Сухий корм, як і багато інших товарів сьогодні, маркуються штрих-кодом — графічним зображенням, що означає унікальний номер товару. Зовні це темні вертикальні смуги різної ширини. Послідовність таких смужок представляє дані в машинному коді для електронних пристроїв. Нижче ця ж інформація дублюється арабськими цифрами для людини.
Основне призначення штрих-кодів — автоматизація торгівлі. Відсканувавши їх спеціальним пристроєм, можна миттєво ідентифікувати товар, щоб внести зміни в систему обліку на складі або в супермаркеті, виставити рахунок покупцю і так далі.
Які штрих–коди зустрічаються на сухих кормах?
Штрих-коди бувають локальними (діючими всередині одного підприємства), національними та міжнародними. Останні найбільш поширені при маркуванні сухих кормів. При цьому ідентифікатори, нанесені на упаковку товару в одній країні, зрозумілі і доступні до розшифровки за її межами.
В даний час область стандартизації та штрихового кодування товарів регулює міжнародний орган — GS1. Одна з його штаб-квартир розташовується в Європі (Брюссель), інша — в США (Прінстон).
Ідентифікатори європейських товарів зазвичай кодуються за стандартом EAN (European Article Number) і містять 13 цифр. Товари зі Сполучених Штатів і Канади маркуються інакше — за стандартом UPC (Universal Product Code). Тому на упаковках сухих кормів «Акана» і «Ориджа» ви побачите штрих-код лише з 12 цифр. 11 з них інформативні, а остання — контрольна.

Однак принципових відмінностей між європейським і американським стандартом немає. Зліва направо в них зашифрована наступна інформація:
- префікс Національної організації GS1;
- код виробника;
- код логістичної одиниці (товару).
Крайня цифра є тестовою і потрібна для контролю правильності зчитування коду.
UPC легко перетворюється в EAN–13 дописуванням нуля перед дванадцятьма цифрами коду UPC. Тобто сухий корм, штрих–код якого ми бачимо на зображенні вище, в європейському форматі буде мати ідентифікатор: 0064992642549.
Що можна визначити по штрих–коду?
Всупереч поширеній думці, штриховий код не може вважатися доказом походження товару з певної країни. Його перші цифри говорять лише про те, до якої Національної організації GS1 належить виробник. Можлива ситуація, коли іноземне підприємство, орієнтоване виключно на український внутрішній ринок, стане членом GS1 Ukraine і цілком правомірно буде наносити на свою продукцію відповідний штрих-код.
Однак в більшості випадків країна походження промислових кормів і локальна організація GS1, в якій складається виробник, все ж збігаються. Для товарів з США та Канади використовуються префікси в діапазоні 000-139.
Упевнитися в легальності штрихового коду можна онлайн. Щоб виконати перевірку самостійно, слід зайти на офіційний сайт GEPIR GS1 gepir.gs1.org/index.php/search-by-gtin (Global GS1 Party Information Register), ввести всі цифри коду і натиснути кнопку пошуку — Search. У разі запровадження легального ідентифікатора на екран виведеться інформація про виробничу компанію, яка є власником коду. За підробленими і помилковим наборам цифр інформацію про виробника отримати неможливо.
Важливо розуміти, що сама по собі легальність штрихового коду не здатна повністю гарантувати захист від підробок. Зловмисники можуть відтворити упаковку продукту повністю — разом зі справжнім штрих-кодом. На щастя, з підробками сухих кормів «Акана» і «Ориджа» поки стикатися не доводилося. Володіючи цими даними, ми зуміємо точно встановити, чи справжній корм ви придбали.
Сучасні підходи до виховання домашніх улюбленців у 2025.
⚠️ Усі висновки на нашому порталі ми пропонуємо вам прочитати і взяти до відома на ваш розсуд. Не займайтеся самолікуванням! У наших статтях ми збираємо останні наукові дані та думки авторитетних експертів у галузі здоров'я. Але пам'ятайте: поставити діагноз та призначити лікування може лише лікар.
Портал призначений для користувачів старше 13 років. Деякі матеріали можуть не підходити для дітей молодше 16 років. Ми не збираємо персональні дані у дітей молодше 13 років без згоди батьків.У нас є невелике прохання. Ми намагаємося створювати якісний контент, який допомагає піклуватися про домашніх вихованців, і робимо його доступним безоплатно для всіх, тому що віримо, що кожен заслуговує на точну і корисну інформацію.
Рекламні доходи покривають лише невелику частину наших витрат, і ми хочемо продовжувати надавати контент без необхідності збільшувати кількість реклами. Якщо наші матеріали виявилися вам корисними, будь ласка, підтримайте нас. Це займе всього хвилину, але ваша підтримка допоможе нам скоротити залежність від реклами і створювати ще більше корисних статей. Дякуємо!